Нам хочеться виглядати привабливо і красиво, щоб подобатися іншим і звертати на себе їхню увагу. Така у нас природа і бажання). Цією властивістю і одночасно слабкістю людей дуже вдало користуються фірми по виробництву одягу, прикрас і т. д. Але маркетологи цих компаній настільки вдало працюють, що люди часто стають залежними від їх продукцій. Саме про крайнощі у даній сфері я хотів би по роздумувати.

Що таке мода і яке її значення, куди насправді тягне реклама моди? Що стоїть за бажанням виглядати модно: звичайне бажання одягнутися чи прагнення виглядати не так як інші?

Мо́да (фр. mode, від лат. modus — міра, образ, спосіб, правило, розпорядження) — нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культури. На відміну від поняття стилю (стиль (від лат. stylus — паличка для письма) — сукупність характерних рис літератури або мистецтва тієї чи іншої епохи або науки), мода характеризує короткочасні й поверхневі зміни зовнішніх форм побутових предметів та мистецьких творів. У вужчому сенсі модою називають зміну форм і зразків одягу, що відбувається протягом порівняно коротких проміжків часу.

  1. Чим небезпечна мода?

Жертва моди або фешн віктім (від англ. Fashion victim) - термін, належить дизайнерові Оскару де ла Рента і означає один із феноменів у повсякденному житті людини, яка до крайнощів підкоряється віянням моди, тим самим виходячи за рамки здорового глузду. Саме поняття «жертва моди» виникло після Великої французької революції 1789 року. Victimes de la mode (з фр. «Жертви моди») - так називали молодих дівчат, що вибігали взимку в недавно увійшовших в моду шифонових сукнях, і, як результат, величезна кількість летальних випадків від пневмонії.

Характерні ознаки жертви моди:

* Вкрай високий ступінь інтересу до моди і гламуру

* Лейбломанія - гонитва за модними лейблами (в одязі і інших категоріях продукції для споживання)

* Крайності в виборі одягу: згідно діловому сленгу індустрії моди, "людини, який одягнений-взутий не просто в речі однієї марки, але ще і з колекції одного сезону, назвуть« фешн ВІКТА »

* Некритичне сприйняття новинок моди та інформації глянцевих видань

* Сліпе наслідування стандартам і іконам стилю, що доходить до абсурду

* Оніоманія (шопоголізм)

* Захоплення пластичними операціями

* Надмірне захоплення дієтами (як наслідок, анорексія, булімія)

* Танорексія - надмірне захоплення засмагою (як наслідок, передчасне старіння шкіри, запалення лімфовузлів або онкологічні захворювання)

* Відмова від природності: надмірне захоплення декоративною косметикою, перефарбування та нарощуванням волосся, штучними нігтями, накладними віями, штучною засмагою, косметичної стоматологією, косметичної ортопедії і т. П.

* Вибір одягу та взуття на користь краси і моди, а не зручності і відсутності небезпеки для здоров'я:

* Постійне носіння високих каблуків і незручного взуття і, як наслідок, деформація стопи, викривлення хребта і зсув внутрішніх органів

* Надмірно вузькі брюки, джинси, спідня білизна і, як наслідок, порушення кровообігу

* Одяг і взуття не по погоді і, як наслідок, переохолодження внутрішніх органів, пневмонія

* Захоплення лакованим взуттям, яка не дозволяє шкірі дихати, і, як результат, шкірні захворювання

* Тату-залежність

Жертвам моди в сучасному розумінні передували жертви різних мінливих еталонів краси в минулому:

* Мода на маленький розмір ноги в Китаї стала причиною появи звичаю, який проіснував до початку XX століття. Дівчаткам сповивали ноги, підгинаючи на них всі пальці, за винятком великого. Ця процедура була досить болючою, але виконувалася до тих пір, поки стопа не набувала потрібну дугоподібну форму.

* Маленькі груди була еталоном для жінок середньовічної Європи, для досягнення якого ще юним дівчатам туго перетягували груди, не дозволяючи їм рости.

* Мода на дуже тонку талію в Європі і Росії послужила причиною появи корсетів, які щільно стягають силует і здавлюють внутрішні органи, викликаючи різні захворювання.

* Мода на кругле обличчя в Стародавній Русі призвела до того, що немовлят розпарювали в лазні і впливали на череп, формуючи "правильну" круглу форму.

* Мода на розкосі очі у тюркомовних народів стала причиною виникнення звичаю прив'язувати близько до очей немовляти в колисці різні предмети, монети, щоб погляд був завжди спрямований в одну точку.

З цього для мене люди діляться на три категорії: на тих, які диктують моду, на тих, які вивуджують для себе з модних тенденцій саме те, що виражає конкретно їх стиль, і на кінець на людей, які сліпо слідують моді. Мені подобається другий тип людей, які не сліпо купляють усе, що в моді, але обирають тільки те, що підкреслює їх особистість і відповідає їх власному стилю.

  1. Бути модним це добре чи погано?

Звідси виникає питання: «Бути модним - це добре чи погано?» Бути модним і слідувати моді - це абсолютно різні речі. Пригадується фраза Енн Хетеуей з легендарного фільму «Диявол носить Prada»: «Вони витрачають величезну кількість часу і сил на якісь нікчемні, дріб'язкові деталі. І все для чого? Щоб через пару днів витратити ще 300 тисяч доларів і перезняти фото, які і так були непогані. Щоб втюхати людям непотрібні речі! ». Саме фраза «втюхати людям непотрібні речі» відноситься до третьої категорії - до людей, які сліпо слідують моді. Хочуть бути «модними», «сучасними» і спотикаючись біжать по магазинам розкуповувати речі з нових колекцій, одягаючи все це на себе і виглядаючи при цьому досить-таки смішно. От саме цей момент я і називаю «мода як соціальне явище». Модно в цьому сезоні довгі спідниці - основна маса «продвинутих» дівчат будуть носити саме їх. При вигляді такої картини хочеться кричати «Люди, одумайтеся !!!»

Особисто для мене вираз «бути модним» має на увазі стежити за модою, але не слідувати їй. Саме стежити за модою, бути в курсі модних тенденцій і вміти вибирати з маси модних новинок саме ті речі, які виражають вашу індивідуальність і ваш неповторний стиль. Бути модним - це носити актуальний одяг, але в рамках свого власного стилю. З цього погляду, бути модним - це добре. Погано - моді слідувати. Знову згадується фраза з фільму «Диявол носить Prada», яку сказав Найджел: «Адже в кінцевому підсумку, багатомільйонна індустрія моди на що спрямована ?, - на красу душі». Тому, давайте будемо вчитися одягатися так, щоб висловлювати одягом свій душевний стан, своє «я», свій стиль. Подобаються вам пишні спідниці 50-х років - не відмовляйте собі в задоволенні носити їх! Або може ви віддаєте перевагу розкльошеним брюкам з 70-х? Одягайтеся так, як вам подобається. Одягайтеся так, як ви відчуваєте, як бачите і як переживаєте. І тоді ви будете по-справжньому щасливі, побачивши своє відображення в дзеркалі. Адже там будете саме Ви.